با پیگیریهای اتاق اصناف ایران؛ ابلاغ تا وصول «حق عضویت سالیانه واحدهای صنفی» سامانه محور شد
- اتاق اصناف ایران در اطلاعیهای به آگاهی واحدهای صنفی، اتحادیهها و اتاقهای اصناف سراسر کشور میرساند: ابلاغ تا وصول «حق عضویت سالیانه واحدهای صنفی» سامانه محور شد.
- بر اساس این اطلاعیه، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با استناد به مواد ۲۸ و ۳۱ قانون نظام صنفی و با برگزاری جلسات و رایزنیهای متعدد با وزارت صمت، توانست یکی از مطالبات مهم اتحادیههای صنفی در راستای شفافسازی بدهیهای مالی واحدهای صنفی را به سرانجام رساند و گامی دیگر در جهت گذر از شیوه های سنتی با هزینههای بالا، به سمت مدرنیته و نوگرایی خدمات تشکلهای صنفی بر دارد.
- لذا با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت از این پس، فرایند ابلاغ تا وصول حق عضویت سالیانه واحدهای صنفی سامانه محور خواهد بود و سرویس مذکور در سامانه نوین اصناف، وارد فاز اجرایی شده است.
- همچنین به اطلاع میرساند: «عدم بدهی حق عضویت سالیانه واحدهای صنفی» از پارامترهای مورد توجه در استعلامات و اعتبارسنجی سایر دستگاه ها خواهد بود.
- مطابق با ابلاغیه اتاق اصناف ایران – مبتنی بر مصوبات کمیسیون نظارت- اتحادیهها لازم است اقدام به ثبت حق عضویت سالیانه رستههای تحت پوشش (از سال ۱۳۹۰ به بعد) کنند.
- لازم به ذکر است، کمیسیونهای نظارت نیز اقدام به مشاهده، تطبیق مبالغ با مصوبات و تایید/ ویرایش حق عضویت سالیانه خواهند کرد.
- پس از تایید حق عضویت، کاربر اتحادیه لازم است بدهی سنواتی که فرد صنفی پرداخت نکرده است را با انتخاب گزینه “سالها” ثبت کند. پس از آن، تمامی فرایندهای ابلاغ و وصول به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
- اتاق اصناف ایران، ضمن تایید قانون مداری اکثریت قریب به اتفاق واحدهای صنفی، این اقدام را گامی در جهت تسهیل فرایندهای اجرایی و نوین سازی ساختار تشکل های صنفی میداند.
منبع : اتاق اصناف ایران