مهندس قاسم مختاری، بازرس اتحادیه سنگبریهای شهرری، با تأکید بر ضرورت تحول در راهبردهای بازاریابی صنعت سنگ ساختمانی، خواستار حضور جدیتر تولیدکنندگان این حوزه در نمایشگاههای تخصصی صنعت ساختمان شد. به گفته او، نمایشگاههای ساختمان سکوی پرتابی برای معرفی توانمندیهای داخلی، تبادل تجربه با فعالان بینالمللی و توسعه بازارهای صادراتی محسوب میشوند.
مختاری معتقد است:
»در سالهای اخیر، صنعت ساختمان شاهد موجی از تغییر و پیشرفت بوده است؛ اما هنوز ظرفیتهای صنعت سنگ به اندازه واقعی در این فضا شناخته نشدهاند. امروز، نمایشگاهها دیگر محلی برای نمایش ساده محصولات نیستند؛ بلکه به آوردگاهی پویا برای رقابت برندها، ارائه نوآوری و جذب مشتریان بالقوه تبدیل شدهاند. بدون حضور موثر سنگبریها، این بخش مهم از زنجیره ساخت و ساز نمیتواند جایگاه شایسته خود را در بازارهای داخلی و بینالمللی تثبیت کند«.
وی داشتن سالن اختصاصی برای سنگبریها را نیاز حیاتی میداند و میافزاید: برپایی سالن اختصاصی، فرصت معرفی محصولاتِ برتر را با سبک و استاندارد دلخواه فراهم نموده و توجه بازدیدکنندگان، معماران و سرمایهگذاران را به شکل محسوس جذب میکند. این اقدام نهتنها باعث برجستهسازی برند سنگبریها میشود، بلکه امکان استفاده حداکثری از فضای تبلیغاتی و معرفی خدمات نوآورانه را فراهم میسازد. اگر میخواهیم در بازار جدی و رقابتی امروز سهمی واقعی داشته باشیم، باید برای سالن اختصاصی و حق تبلیغات جایگاه ویژهای قائل شویم.
مختاری حضور فعال و منسجم سنگبریها را عامل مهمی در رشد جمعی این صنعت میداند و در اینباره توضیح میدهد: وقتی همه بازیگران صنعت سنگ، دست در دست هم در نمایشگاهها حاضر شده و همکاری کنند، شاهد شتاب گرفتن روند توسعه، ارتقای سطح کیفی محصولات و گسترش برند ایرانی در بازارهای جهانی خواهیم بود. این نمایشگاهها فرصت کمنظیری برای تعامل، بهروزرسانی اطلاعات و شناسایی نیازهای جدید بازار هستند و هرچه سهم سنگبریها در این رویدادها پررنگتر باشد، آینده روشنتری برای حوزه سنگ ساختمانی رقم خواهد خورد.
او در پایان تأکید دارد: «خروجی حضور حرفهای در نمایشگاههای تخصصی و برخورداری از فرصت تبلیغات مستقیم، چیزی فراتر از فروش است؛ این مسیر، به تثبیت جایگاه سنگ ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی و معرفی هرچه بهتر توانمندیهای کشورمان منجر خواهد شد. امروز، زمان آن رسیده تا صنعت سنگ با نگاهی نوین و برنامهریزی شده، در خط مقدم رشد صنعت ساختمان قرار گیرد.»
منبع: اتحادیه سنگبری های شهرری
سنگ خارا یا گرانیت (به فرانسوی: granite) گونهای سنگ آذرین درونی است. بافت آن دارای دانههای متوسط تا درشت است و دارای کوارتز (دُرّ کوهی) و ...
سنگ چینی یا کریستال کریستال یا همان سنگ چینی (توده سنگهای آهکی یا دولومیتی) هستند که در اثر عوامل درونی، نظیر ...
Glazed tile is a type of thin ceramic that is covered with glass glaze and is produced in various colors in a simple ...
Mosaic ceramics are a type of ceramic with small glazed or unglazed pieces that are made in various patterns and colors and with ...
02133742555
تهران- شهرری-خیابان شهید بروجردی- پلاک 41
info@Reystone.ir