شرکت برزیل در نمایشگاه بین المللی سنگ Xiamen چین در سال 2025 نشان دهنده یک جهش رو به جلو برای صنعت سنگ ساختمانی بود. در نمایشگاه شیامن 2025 برزیل بعنوان کشور میهمان با ظرفیت چندبرابری خود نسبت به سال های قبل در آن حضور داشت که این حضور ، انتظارات را از برزیل در سال های آتی دوچندان خواهد کرد.
در نسخه 2025، که از 16 تا 19 مارس در Xiamen، چین برگزار شد، تعداد زیادی غرفه دار برزیلی از شرکت هایی از ایالت های اسپریتو سانتو، سئارا و میناس گرایس را حضور داشتند. حضور این کشور از طریق برنامه It’s Natural – Brazilian Natural Stone که توسط انجمن سنگ ساختمانی برزیل ( Centrorochas ) با مشارکت آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری برزیل ( ApexBrasil ) توسعه یافته است، امکان پذیر شد.
نتایج بدست آمده از نشست های B2B و فرصت های پیش آمده نشا می دهد که: کسب و کار برای 12 ماه آینده به 32.9 میلیون دلار آمریکا خواهد رسید که بیش از دو برابر انتظار ثبت شده در سال 2024 (14 میلیون دلار آمریکا) است. تنها در طول چهار روز نمایشگاه، حدود 7.7 میلیون دلار آمریکا در معاملات تجاری فوری جمعآوری شد که نشاندهنده علاقه روزافزون بینالمللی به سنگهای ساختمانی برزیل است که به دلیل کیفیت، تنوع و تعهد به پایداری شهرت دارند.
نسخه تاریخی بزرگترین رویداد سنگ در شرق همچنین مشارکت تجاری بین برزیل و چین، دومین مقصد اصلی صادرات سنگهای ساختمانی برزیل را تقویت کرد. برای رئیس Centrorochas، Tales Machado، دعوت از برزیل برای اولین حضور خود به عنوان کشور افتخار، به رسمیت شناختن روابط محکم بین دو کشور و همچنین فرصتی برای افزایش دید این بخش در بازارهای استراتژیک جدید بود.
Xiamen در ارقام
نمایشگاه سنگ Xiamen در سال 2025 با 191 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و بیش از 2 هزار غرفهدار از 40 کشور و منطقه، یک رکورد تاریخی را شکست. بیش از 300 برند بین المللی در این رویداد شرکت کردند که برزیل مطرح ترین آن بود و پس از آن مصر، یونان، ایران، ایتالیا، پاکستان، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، هند، ویتنام و کامبوج قرار گرفتند.
این رویداد به 8 حوزه موضوعی تقسیم شد که در 24 غرفه توزیع شده بود، از جمله یک منطقه جدید، سالن B8، که بر محصولات شیمیایی و کالاهای نگهداری (مانند چسب ها، درزگیرها، رنگ ها و محلول های تمیز کننده) متمرکز بود. نوآوری ها در ماشین آلات نیز برجسته بود، به ویژه اره های چند سیمی و سیستم های هوش مصنوعی با هدف تولید اسلب. در طول چهار روز برگزاری، این نمایشگاه با حضور گسترده خریدارانی از برزیل، هند، ایالات متحده، استرالیا، روسیه، کره جنوبی، ویتنام، ترکیه، تایلند و مالزی، 153 هزار و 294 بازدید از متخصصان از 122 کشور و منطقه به ثبت رساند.